Strona główna » Warto przeczytać » Jak wypozycjonować stronę - podpowiedzi
[ « starszy artykuł ] [ wróć do kategorii ]
Jak wypozycjonować stronę - podpowiedzi
Marcin Łukiańczyk [kijan]
Bycie na pierwszej pozycji w wyszukiwarce nie jest najłatwiejszą rzeczą jaką da się zrealizować w życiu. Wiele zależy od tego jakie słowa niszowe zostaną wybrane dla strony i jaka jest konkurencja dla nich. Przedstawiam kilka podpowiedzi do tego aby strona miała szansę pokazać się w pierwszych wynikach w wyszukiwarkach.
1. Dobierz frazy kluczowe składające się minimalnie z 2 lub więcej słów Dobierając frazy dla strony nie należy wybierać słów gdzie będzie olbrzymia konkurencja i wskaźnik konwersji może być mały. Zamiast wybierać słowa typu:
2. Twórz wewnętrzne linki z odpowiednim tekstem Tworząc linki wewnątrz strony, nie wolno zapominać o dobrym linkowaniu, na zasadzie „Nasz sklep posiada bardzo duży wybór biustonoszy triumph” gdzie fraza biustonosze triumph będzie linkiem do strony z ofertą. Takie rozwiązanie będzie podpowiadać wyszukiwarkom co może znaleźć się na następnej stronie. 3. Tytuł strony jest najważniejszy Tworząc stronę z ofertą biustonoszy firmy triumph nie zapomnijmy o tym, aby ta fraza znalazła się w TITLE strony. Tytuł jest jednym z najważniejszych elementów które bot wyszukiwarki będzie brał pod uwagę wartościując stronę. 4. Meta tagi są "drugorzędne" A może i nawet nie znajdują się na drugim planie tylko jeszcze dalej. Google od dłuższego czasu nie zawraca uwagi na meta tagi, bazując na innych mechanizmach. Do chwili obecnej jeszcze Yahoo w pewnym stopniu bierze pod uwagę meta tagi, ale i tak nie warto na nie tracić dużo czasu aby je odpowiednio sformułować. W końcu jak by nie patrzeć google, ma tutaj najwięcej do „gadania” 5. Nie zakładajmy, że wiemy jakich fraz ludzie będą szukać Tworząc nową stronę i wybierając frazy kluczowe, nie zakładajmy z góry jakich słów będą szukać potencjalni klienci. Aby mieć pewność, że zostały wybrane odpowiednie słowa kluczowe warto skorzystać z narzędzi które dostarcza google, bądź yahoo. Można też skorzystać z Wordtracker(narzędzie płatne ale warte swojej ceny). Korzystając z dodatkowych narzędzi i wprowadzając w nich wybrane przez nas słowa otrzymamy dodatkowy zestaw fraz o których nawet nie pomyślelibyśmy, a które możemy wykorzystać. Mając już rozeznanie w dodatkowych frazach korzystając np. z google, możemy sprawdzić dla których fraz jest najmniejsza konkurencja i próbować skorzystać z istniejącej niszy aby w nią „wskoczyć” i być na pierwszym miejscu. Mając już taką wiedzę jesteśmy w stanie zbudować długi ogon (fraz kluczowa skłądająca się z kilku wyrazów), który będzie miał większą konwersję dla wejść z wyszukiwarki. 6. Publikując artykuł zyskujemy wysokiej jakości linki Tworząc i publikując artykuły dotyczące tematu pozycjonowanej strony zyskujesz dużo znaczących linków zwrotnych dla strony. Można dodatkowo udostępniać artykuły za darmo w zamian za link zwrotny do pozycjonowanej strony. Należy jednak pamiętać, że google nie lubi stron posiadających takie same treści. 7. Pamiętajmy o katalogach Nawet jeśli to prawda, że linkowanie z katalogów nie jest tak dobre jak kiedyś, to nadal warto to robić. Dodając linki z głową na pewno nie zaszkodzimy stronie, a możemy pomóc. Niektóre katalogi nadal mają dużą siłę przebicia tak jak DMOZ, do którego w kolejce do zatwierdzenia nadal czeka wiele stron. Dodając stronę do katalogów, warto jest eksperymentować z różnymi opisami linku, aby zróżnicować frazy kluczowe dla których strona ma zostać wypozycjonowana. 8. Nagłówków należy używać z głową Zamiast używać pogrubień, warto stosować nagłówki które mają większą wartość dla bota wyszukiwarki niż zwykłe pogrubienie. Warto jest używać tylko jednego H1 na stronie, a później stosować h2,h3,h4 aby tworzyć dodatkowe wartościowe teksty. Warto w nagłówkach zamieszczać frazy dla których podstrona jest pozycjonowana. 9. Bądź cierpliwy Wyszukiwarkom zajmuje wiele czasu na uwzględnienie nowej zawartości strony która została wprowadzona. Jeśli chcemy sprawdzić czy już strona została zaindeksowana przez wyszukiwarkę, można to sprawdzić wprowadzając tekst w google typu: site:twojadomena.pl i sprawdzić cache strony. Jeśli w cache jest już nowa zawartość to wiemy że wyszukiwarka już opiera wyniki na nowych treściach. Pamiętajmy, że niektórym wyszukiwarkom zaindeksowanie nowych treści może zająć nawet kilka tygodni, szczególnie dla google. Podsumowując Tworząc nową stronę czy też stronę/podstronę którą chcemy wypozycjonować, warto jest wcześniej zweryfikować wybrane frazy kluczowe. Korzystając z dodatkowych narzędzi, dowiemy się czy w walce o pierwsze strony w wynikach wyszukiwarki będziemy toczyli batalię z dużą ilością konkurentów, czy też będzie to krótka bitwa. Nie zapominajmy też, że przygotowany tekst musi być odpowiednio przygotowany i zlinkowany aby roboty nie musiały się domyślać, że wskazaną stronę warto jest wypchnąć w górę :)
źródło: Computing 4 all & wmtips
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
[ « starszy artykuł ] [ wróć do kategorii ]
Dodaj ciekawy link
jeśli znalazłeś ciekawy link dotyczący pozycjonowania
jeśli znalazłeś ciekawy link dotyczący pozycjonowania
Opinie użytkowników
"[...] Generalnie cieszę się, że serwis jest rozwijany i liczę, że znajdzie on zastosowanie pośród całej rzeszy webmasterów. Wielu z nich sam zainteresowałem Państwa narzędziem, z którego moi znajomi są zadowoleni. Licząc na dalsze sukcesy w rozwoju narzędzia - pozdrawiam !"
Mariusz Szatkowski
Co warto wiedziec?
Po co stosować H1, H2....?
Ogólna zasada jest taka, im niższa wartość nagłówka (H1) tym ważniejszy jest tekst zawarty pomiędzy tymi znacznikami.
Dlatego też warto na stronie ważne teksty, które zawierają słowa kluczowe zawierać w znacznikach nagłówka.
Pamietaj o tym, aby z tym nie przesadzać, gdyż możesz uzyskać efekt odwrotny od spodziewanego.
Dlatego też warto na stronie ważne teksty, które zawierają słowa kluczowe zawierać w znacznikach nagłówka.
Pamietaj o tym, aby z tym nie przesadzać, gdyż możesz uzyskać efekt odwrotny od spodziewanego.
Narzedzia TwojaPozycja.pl
Wystarczy że podasz słowo kluczowe, a system pokaże CI co konkurencja ma w swoich meta tagach.
Twoja subskrypcja - zapisz się
Chcesz otrzymywać informację na e-mail o ciekawostkach związanych z naszym projektem? Podaj swój adres e-mail.
Poleć stronę Znajomemu
Jeśli uważasz, że warto, polecić nasz projekt swoim znajomym, podaj adres e-mail i swoje imię.