Administracja serwerami Linux, Outsourcing IT
Strona główna » Warto przeczytać » Słownik pozycjonera
[ A | B | C | D | F | G | I | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | Z ]
[ A ]
AdSense
Program partnerski Google umożliwiający zarabianie na stronach.
Alt
alternatywny opis obrazków. Nie powinien on być przesycony słowami kluczowymi, tylko ma opisywać zawartość obrazka.
Anchor
Nazwa pod którą wyświetla się link. Anchor
Anchor text
tekst wyświetlający się jako link, znajdujący się pomiędzy znacznikami a i /a. Umieszcza się w nim słowa kluczowe, pod którymi strona jest pozycjonowana.
AnchorPR
Wartość PR jaką przekazuje link.
Atrybut "nofollow"
teoretycznie linki zawierające atrybut “nofollow” nie powinny mieć żadnej wartości pozycjonerskiej, jednak robot za nimi podąża.
[ B ]
Ban
stałe usunięcie strony z wyników wyszukiwania za mocne nagięcie regulaminów wyszukiwarek.
Ban
Wyrzucenie całej strony z wyszukiwarki. By sprawdzić czy domena nie została zbanowana np. w google wpisujemy 'site:domena.pl'. Jeżeli nie będzie żadnego wyniku to strona wyleciała z wyszukiwarki.
BL/BackLink/Linki przychodzące/Link popularity
Ilość linków prowadzących do wybranej strony. By sprawdzić rzeczywistą ilość linków można skorzystać z polecenia "linkdomain:domena.pl" w wyszukiwarce yahoo lub"link:domena.pl" w msn. W google używa się “link:domena.pl" niestety wyszukiwarka wyświetla tylko próbkę wszystkich linków.
Black Hat SEO
stosowanie nieetycznych metod pozycjonowania, wykorzystywanie do tego wszystkich możliwych sposobów. Strona tworzona jest pod wyszukiwarki, a nie pod użytkowników. Ukrywa się zarówno tekst, jak i linki, a niektóre strony są zlepkiem nie mających sensu słów. Pozycjonowanie takie jest ryzykowne, ponieważ może doprowadzić o usunięcia strony z wyników wyszukiwania.
Bot
mechanizm przeglądający i indeksujący zawartość stron w wyszukiwarkach.
[ C ]
Cloacking
Sztuczka polegająca na przedstawieniu innej strony robotom i użytkownikom. Zazwyczaj dokonuje sie tego na podstawie UserAgenta.
Cloaking
podstawienie innej wersji strony robotom i użytkownikom.
Content
cała zawartość strony: treść, tytuł strony, metatagi, alty dla obrazków, title dla linków itp.
Content
Treść zawarta na stronie
[ D ]
DC/DataCenter
Nazwa określająca bazy danych wyszukiwarek. Zazwyczaj każda baza reprezentuje inne wyniki dla jednej frazy której szukamy. Dlatego niektórzy widzą inną pozycje w google niż Ty.
Duplicate Content
Powielenie jednej treści na wielu stronach. Gdy poziom podobieństwa obu treści jest wysoki to google banuje strone która skopiowała treść.
[ F ]
Farmy linków
Strony powstałe do masowego umieszczania linków do pozycjonowanych (pod)stron
Filtr
Jest to mechanizm obniżający pozycje strony na daną frazę za przewinienia np. spam, cloacking
Fresh Site Bonus / FSB
Algorytm google który promuje na pewien okres młode strony. Długość tego okresu zależy od konkurencyjności fraz.
[ G ]
GoogleBomb
echnika masowego linkowania do strony z jednym Anchorem. Przykładem mogą być akcje: kretyn, ptasia grypa, siedziba szatana.
Googlebot
Tak sie przedstawia robot wyszukiwarki Google.
[ I ]
Invisible text
Tak sie określa elementy na stronie nie widoczne dla użytkownika, ale widoczne dla wyszukiwarek( manipulacja CSS-em i JS-em )
[ K ]
Katalog SEO
Przyjęło się że jest to katalog stron który zastosował przyjazne urle.
Katalog stron
Dla niektórych osób jedyne miejsce zdobywania linków. Jeżeli linki chcesz oprzeć tylko na katalogach to staraj się wybierać tylko te z linkami bezpośrednimi i zaindeksowanymi w google( site:katalog_stron.pl )
[ L ]
Link
azywamy tak odnośnik/hiperłącze znajdujące sie na stronie.
Link bezpośredni
Link o największej wartości dla pozycjonera. Kieruje on bezpośrednio na strone. Bez żadnych przekierowań.
Link nofollow
Określa się tak linki z atrybutem rel="nofollow"( wartość 'nofollow' została wymyślona przez Google ). Linki z takim parametrem nie mają żadnej wartości, chodź googlebot chodzi za takim linkiem.
Link pośredni
Link który kieruje na inną strone przez przekierowanie np. 301/302 ( nie przydatne przy pozycjonowaniu ).
Linki wychodzące
Ilość linków prowadzących z Twojej witryny do innych stron nie powiązanych z Twoją domeną. Zwykle każdy dodatkowy link wychodzący osłabia wartość strony.
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie w ramach tej samej domeny.
[ M ]
mod_rewrite / przyjazne urle
Technika pozwalające zamienić 'brzydkie' adresy ( index.php?param1=value1¶m2=value2 ) na 'ładne' ( index.html/param1/value1/param2/value2.html ) w celu zwiększenia szybkości indeksowania strony.
[ N ]
Naturalne linkowanie
Metoda umieszczania linków zgodnie z odwzorowaniem linkowania nowej nie pozycjonowanej strony.
[ O ]
Oszukany PR
Błąd w algorytmie obliczającym PR pozwala na uzyskanie fałszywej wartości. By sprawdzić czy PR jest prawidziwy, trzeba sprawdzić wygląd strony(cache) poleceniem "cache:domena.p" w google. Jeżeli pojawi się kopia innej strony, to oznacza to jest to oszukany PageRank.
[ P ]
Penalty 31/ -30
Nowy filtr obniżający pozycje o 30 miejsc. Głównie z pierwszego na 31 pozycje.
PR/PageRank
Nazwa algorytmu google który oblicza wartość strony. W tej chwili nie ma bezpośredniego wpływu na wyniki w wyszukiwarce. Zakres PR określa się w skali 0-10
[ R ]
Redirect
Przekierowanie użytkownika/robota na inną strony
Redirect 301/R301
Rodzaj przekierowania który przenosi użytkownik/robota na nową strone wraz z pozycją w wyszukiwarce i PR.
Różnica pomiędzy adresem z www i bez www
www.domena.pl jest innym adresem niż domena.pl. Dlatego PR dla obu domen jest inny. Jest tak dlatego gdyż www. jest traktowana jako subdomena od domena.pl. Najlepszym wyjściem jest ustawienie R301 z www.domena.pl na domena.pl lub odwrotnie. I linkowanie tylko do wybranej domeny.
Różnica pomiędzy stronami z WWW i bez WWW
óżnica pomiędzy adresem z www i bez www - www.domena.pl jest innym adresem niż domena.pl. Dlatego PR dla obu domen jest inny. Jest tak dlatego gdyż www. jest traktowana jako subdomena od domena.pl. Aktualnie możemy ustawić jednakowe traktowanie domen z subdomeną WWW, wystarczy ustawić odpowiednią opcje w panelu webmastera Google.
rPR/Real PageRank
Takim skrótem określa się realny PageRank strony. Gdyż Google dla siebie wykonuje updaty PR cały czas(rPR), a wyniki pokazuje nam średnio raz na kwartał( tPR )
[ S ]
Sandbox
Mityczny filtr który znacznie obniża pozycje strony pod wiele fraz.
SEO/Search Engine Optimization
Angielska nazwa określająca pozycjonowanie stron
SERP/Search Engine Results Page
Wyniki wyszukiwania.
Sitemaps/Mapa stron
Jest to specjalnie spreparowana podstrona na której znajdują się odnośniki do innych podstron w serwisie. Pomaga to w szybkości indeksacji stron
Spam
Technika która ma sztucznie podwyższyć pozycje strony na frazy nie powiązane ze stroną.
Spamdexign
Masowe umieszczanie odnośników na różnych stronach( księgi gości, fora, itp… ) - nie mylić z GoogleBomb
Suplement result/Wynik uzupełniający
Osobny index stron w wyszukiwarce Google. Strony zaklasyfikowane do tego indeksu zawszę znajdują się na końcowych pozycjach. Jedna z metod walki Google ze spamem.
[ T ]
tPR/Toolbar PageRank
PageRank wyświetlany przez skrypty na stronach internetowych i toolbarach.
TrustRank/TR
Rewolucyjny algorytm który w przyszłości ma zastąpić PageRank. Jego głównym założeniem jest szybkie odzielenie stron spamujących z całego zbioru i ich zbanowanie.
[ U ]
UserAgent
Nazwa którą przedstawiają się roboty i przeglądarki np. Googlebot/2.1 (+http://www.google.com/bot.html)
[ Z ]
Zaplecze
Zbiór stron na których pozycjoner umieszcza odnośniki do pozycjonowanych stron.

główne źródło: forum.optymalizacja.com

Opinie użytkowników
"Odkąd zacząłem zajmować się amatorsko pozycjonowaniem swojego serwisu, strona a raczej narzędzie TwojaPozycja.pl stało się dla mnie niezbędne. [...] W jednym miejscu mogę sprawdzić wszystkie interesujące mnie zagadnienia. PR, pozycje słów kluczowych i ilość linków to przy porannej kawie obowiązkowa lektura ... "
Tomasz Stańczyk właściciel serwisu ArsGranit.pl
Co warto wiedziec?
Wiesz, że dobierając złe słowa do pozycjonowania możęsz więcej stracić niż zyskać?
Jeśli Twoja firma zajmuje się budową domów, a Ty wypozycjonujesz się pod słowem SEX (wątpię aby CI się udało, ale jeśli), to okaże się, że masz ogromny ruch na stronie, który generuje CI tylko ogromny transfer (a to kosztuje), a tak naprawdę nic więcej się nie dzieje. Dlatego dobieraj rozważnie słowa kluczowe.
Narzedzia TwojaPozycja.pl
Jeśli chciałbyś sprawdzić na której pozycji znajduje się interesująca Ciebie strona dla wybranego słowa, poprostu sprawdź to.
Twoja subskrypcja - zapisz się
Chcesz otrzymywać informację na e-mail o ciekawostkach związanych z naszym projektem? Podaj swój adres e-mail.
Poleć stronę Znajomemu
Jeśli uważasz, że warto, polecić nasz projekt swoim znajomym, podaj adres e-mail i swoje imię.
Strona główna
Regulamin
Polityka prywatności
Ile to kosztuje
Kontakt
Copyright © 2007 - 2024 Infron.pl