Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu - 20 mitów
Marcin Łukiańczyk [kijan]
Pozycjonowanie to ściema, tego typu przeświadczenie towarzyszyło wielu właścicielom stron jeszcze kilka lat temu. W momencie kiedy okazało się, iż wyszukiwarki są w stanie zapewnić ciągłą "dostawę" nowych użytkowników, ten fakt stał się mitem. Coraz więcej osób uzmysławia sobie, że nie będąc widocznym w wyszukiwarce nie mają zbyt dużych szans na powodzenie i walkę z konkurencją. Może są to mocne słowa, ale sądzę, że wielu właścicieli stron mogło przekonać się o tym na własnej skórze, szczególnie jeśli rozpoczynali biznes i Internet miał być ich głównym "kanałem dystrybucji". Każdy z nas słyszał i czytał o ciekawostkach związanych z pozycjonowaniem, które próbowały nam otworzyć oczy na to by lepiej zacząć się pozycjonować. Ale czy to wszystko co czytałeś lub słyszałeś to nie są tylko „bajki” opowiadane przez kilka osób chcących nabić Ciebie w butelkę. Nie mam zamiaru Tobie zamydlać oczu i mówić, iż ten artykuł obali wszystkie mity krążące po necie, ale sądzę, że podpowie Ci kilka ciekawych rzeczy na które warto zwrócić uwagę.. Artykuł ten jest pewnego rodzaju skumulowaniem wiadomości zdobytych częściowo z doświadczenia mojego czy też innych użytkowników sieci (np. Matt Cutts, Jill Whalen, Stuart Brown, Jason Lee Miller, JIGSAW, Jennifer Laycock ). Oto kilka mitów tyczących się głównie zasad pozycjonowania w Google. - Pozycjonowanie to „ściema”
Te przeświadczenie już zaczyna umierać wśród ludzi zajmujących się marketingiem, od dłuższego czasu okazuje się, że SEO jest bardzo efektywnym „kanałem” pozyskującym znaczącą ilość klientów dla firm które zleciły pozycjonowanie. - SEO jest proste i sam mogę to zrobić
Jeśli wychodzisz z założenia że kiedyś w programie FRONTPAGE zrobiłeś własną stronę firmową i teraz masz ochotę zająć się pozycjonowaniem, to zabronić Ci tego nie mogę. Jednak pamiętaj pozycjonowanie to nie tylko proste napisanie kilku linijek kodu HTML, ale wiele złożonych akcji, które muszą zostać prawidłowo wykonane. Musisz znać odpowiedzi na kilka pytań: - Jaki procent pojedynczych słów kluczowych względem złożonych słów kluczowych powinieneś mieć na stronie.
- Jak dobrze zbudować linki na stronie aby mieć większe szanse na wyższą pozycję.
- Jak powinieneś używać pliku robots.txt
Oprócz tego, jest wiele innych ważnych zagadnień, na które nim sam znajdziesz odpowiedź może upłynąć wiele wody, a w tym czasie konkurencja będzie już o kilka kroków do sukcesu dalej niż Ty. - Stronę można wypozycjonować w "24h"
Każdy obiecujący taki efekt pozycjoner jest naciągaczem. Nie ma możliwości aby efekty związane z SEO mogły zadziałać w tak krótkim czasie. Jeśli to Ty oferujesz taką usługę to zastanów się nad zmianą marketingu i poczytaj trochę o pozycjonowaniu:) - Musisz dodać stronę do wyszukiwarek, inaczej Ciebie nie zaindeksuje
Zabieg dodawania strony do wyszukiwarek (np. Google) był modny kilka lat temu, w chwili obecnej tak naprawdę liczy się zlinkowanie Twojej strony na innych stronach. - Musisz stworzyć Google sitemap, aby wyszukiwarka Ciebie znalazła
Jeśli stworzyłeś swoją stronę prawidłowo i jest ona przyjazna dla robotów (wyszukiwarek), wówczas nie jest to najważniejsza rzecz, która musi być stworzona przez Ciebie aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach. - Google zabanuje Twoją stronę jeśli będziesz kupował płatne linki
Tak naprawdę to jest w tym troszkę prawdy, ale nie na tyle aby od razu banować stronę, czemu ktoś ma się czepiać, że chcesz zamieścić link do swojej strony na innej stronie i masz za to zapłacić. Jedyny problem w takim przypadku to tylko i wyłącznie fakt, że jeśli ktoś tam na górze uprze się, to może podciąć skrzydełka Twojej stronie jeśli będziesz bazował tylko na płatnych linkach. Pamiętaj, że płatne strony, które mają wiele linków wychodzących mają mniejszą „siłę pozycjonowania”. - Headers H1… musisz w nich "ukrywać" słowa kluczowe
Ciężko jest ten mit obalić jak również nadal w nim trwać. Większość ludzi twierdzi, że jest to bardzo ważny czynnik wpływający na wzmocnienie słów kluczowych, które nas interesują. Jill Whalen na podstawie swoich doświadczeń stwierdza, iż nie mają one znaczenia w kwestii wzmacniania pozycji. - Musisz często aktualizować swoją stronę
Aktualizacja strony nie wypływa bezpośrednio na ranking Twojej pozycji np. w Google . Tego typu zabieg można traktować jako pośrednie działanie wspomagające zdobywanie popularności wśród użytkowników, którzy coraz częściej będą odwiedzali Twoją stronę. Dodając linki do ciekawych artykułów na Twojej stronie będą budować LP. - Słowa kluczowe w meta tagach muszę być użyte na stronie
Wiele osób głosi, że aby słowa kluczowe miały znaczenie muszą zawierać się w keywords (meta tag) jak również w treści stron. Jest to jednak już w większości przypadków nieprawda, w szczególności jeśli mówimy o Google. Ta wyszukiwarka od dłuższego czasu nie uwzględnia meta tagów w kryteriach wyszukiwania i głównie bazuje na treści znajdującej się na stronie, nie mówię tutaj o "TITLE". - Musisz optymalizować stronę pod „długi ogon”
Nie jest to najważniejsze, aby zawsze optymalizować tekst pod długi ogon oznaczający wpisanie w wyszukiwarce kilku słów żeby odnaleźć Twoją stronę w wynikach organicznych pojawiających się np. w TOP5. Pojedyncze słowa są dużo trudniejsze do wypozycjonowania, ale warto również o nich pamiętać, gdyż dają dużo większe możliwości pozyskania szerszego grona użytkowników odwiedzających Twoją stronę. - Mając stronę we flashu nie masz szans na pozycjonowanie
To może było prawdą kilka lat temu, jednak w chwili obecnej kiedy robot potrafi również odczytać tekst z swf jest możliwość pozycjonowania strony we flashu. Oczywiście wypozycjonowanie jej wymaga dużo większych nakładów pracy, ale jest to już możliwe. - Im więcej powtórzonych słów kluczowych w tekście tym lepiej
Jeśli zależy Ci na tym by dostać bana, to jasne. Zbyt duża ilość słów kluczowych w tekście jest określana mianem „floodowania” co jest dość mocno tępione przez wyszukiwarki. - Dobra optymalizacja i pozycjonowanie wymaga płacenia miesięcznego abonamentu dla firmy pozycjonującej
Dobrze wypozycjonowana strona nie powinna wymagać już dalszych prac ze strony firmy pozycjonującej. Stałe koszty które powinieneś ponosić to koszta związane z utrzymaniem płatnych linków kierujących na Twoją stronę. Jest jeszcze możliwość płacenia miesięcznego abonamentu w przypadku, kiedy zależy nam na budowaniu dodatkowego wizerunku w sieci i firma pozycjonująca może to wykonać. Warto też raz na jakiś czas dokonać pewnych zmian w kodzie celem sprawdzenie czy nie da się poprawić Twoich wyników w rankingu w związku np. ze zmianą algorytmy wyszukiwania. - Firmy pozycjonujące zawsze gwarantują wysokie rankingi TOP10
Na to trzeba uważać, nie zawsze uda się wbić w TOP10 i każda profesjonalna firma o tym wie. Gwarancją w takim przypadku powinna być opcja zwrotu pieniędzy jeśli określony rezultat nie został osiągnięty. Jest też opcja, kiedy opłata za dobrze wykonaną pracę powinna zostać uiszczona po potwierdzeniu TOP10. - Jeśli już zdobyłeś wysoki ranking nic już więcej nie musisz robić. Nic nie naprawiaj jeśli nie jest to popsute:)
Wiele osób sądzi, że jeśli zdobyło już szczyt to nikt ich nie może z niego „zbić”. To nieprawda, wystarczy , że konkurencja zdobędzie kilka dodatkowych punktów i już Ciebie przeskoczy w wyścigu o pierwsze miejsce. Wiele wyszukiwarek co pewien czas zmienia algorytmy wyszukiwania, a to może wiązać się ze zmianą kilku rzeczy na Twojej stronie, aby nadal być najlepszym - Ukryty tekst pomaga w pozycjonowaniu
Ukryty tekst wstępnie może Ci pomóc, ale to będzie krótkoterminowa pomoc, za takie poczynania otrzymuje się bany w wyszukiwarkach, dlatego też proponuję odpuścić sobie takie metody walki o wysoki ranking - Twoja konkurencja nie może Ciebie skrzywdzić
To było by zbyt piękne gdyby było prawdziwe. Jest wiele metod aby zaszkodzić Twojej stronie. Jeśli walczysz o pozycję gdzie konkurencja jest duża i każdy z rywalizujących firm ma dużo do stracenia, może okazać się, że ktoś będzie walczył nieczysto. Np. z PPC „Click fraud” i wielu innych metod o których wolę tutaj nie wspominać aby nie podsuwać ciekawych rozwiązań do nieczystej walki Tobie czy też Twoim konkurentom. - Wolne ładowanie strony wpływa negatywnie na pozycjonowanie
Prędkość ładowania strony nie ma znaczenia. Jeśli mówimy o robocie wyszukiwarki to nie ma znaczenia czy strona ładuje się szybko czy wolno. Najważniejsze jest to aby stroną w ogóle się załadowała i robot miał możliwość odczytać jej treść. - Systemy wymiany linków zawsze pomagają w polepszaniu rankingów
Z tym „zawsze” to trzeba być ostrożnym, w szczególności kiedy linkujemy naszą stronę na witrynach nie związanych z naszą tematyką przez co linki nie są tak bardzo wartościowe. W przypadku kiedy za dużo zlinkujemy witryn z naszą stroną może okazać się, że Google może nas zbanować za spam. - Każdy link z wymiany jest dobry
Jasne, a święty mikołaj naprawdę przynosi prezenty:) Trzeba uważać na strony, które stosują czarne metody pozycjonowania, za takie strony również możesz zostać „ukarany”. Najlepsze strony dla Ciebie to strony które: - Mają wysoki ranking
- Mają zbliżoną tematykę strony do Twojej
- Nie łamią zasad „białego” pozycjonowania
Pamiętaj tzw mity o SEO są to doświadczenia wielu użytkowników chcących podzielić się z Tobą tą wiedzą. Jednak zanim skorzystasz z tych informacji w komercyjnych rozwiązaniach przetestuj je na mniejszych stronach aby mieć pewność, że np. Google znów czegoś nie zmieniło. Jeśli masz ciekawe uwagi do artykułu, bądź masz inne spostrzeżenia do tzw mitów o pozycjonowaniu zapraszam do komentowania.
źródło: -------
|
|
nero100 |
|
2011-01-02 21:15 |
89.76.19.77 / 89-76-19-77.dynamic.chello.pl |
Ciekawe opinie które zamierzam przetestować na nowo indeksowanej stronie www.elektro-zlom.net za pół roku jeś się uda przekażę swoje swpostrzeżenia w tym zakresie |
seo |
|
2010-12-29 06:39 |
77.113.162.15 / apn-77-113-162-15.dynamic.gprs.plus.pl |
Ja polece do pozycjonowania stron użyć programów które pomagają katalogować strony dostępne na stronie http://spambot.pl |
Head |
|
2010-01-20 07:37 |
89.76.135.248 / chello089076135248.chello.pl |
Również się zgadzam. Dużo lepiej jest spokojnie i powoli pozycjonować niż się "napalać". Szybko otrzymuje się tak szybciutko filtry/bany.
Najlepiej naturalnie zdobywać linki , starać się o dobry ruch na stronie i google samo nas znajdzie. Tak jak Najlepsze Forum Bukmacherskie http://insidery.pl/
:-) |
Zaklady sportowe |
|
2009-06-09 14:07 |
83.16.208.2 / aia2.internetdsl.tpnet.pl |
Zgadzam się że jeśłi strona jest z unikalnym tekstem, przypalona kilkoma linkami i zoptymalizowana, to całkiem prawdopodobne że załapiemy dobrą pozycję, ale bez przesady oczywiscie. Testuję obecnie domene nową www.sportowe.org i chcę sprawdzić na jaka pozycję wpije się sama tylko po optymalizacji i czekaniu :) (zaklady sportowe dość konk.)
narazie po ok.3 tyg. jest na ok 50 miejsca |
waldi |
|
2009-02-18 00:08 |
83.20.209.125 / evl125.neoplus.adsl.tpnet.pl |
nie wiem co o tym sądzić ale nasuwa mi się jeden wniosek zleciłem kiedyś pozycjonowanie strony zapłaciłem sporo kasy efekty były marne aktualną stronę sam stworzyłem nie jest skomplikowana .google zaindeksowało ale wyniki daleeekie bardzo dalekie w ciągu dziesięciu dni korzystając z konta start, analizująć to co da się analizować SEO sprzętem czytając artykuły , porady , wskazówki google -wprowadziłem kilka zmian w treści i kluczowych słowach , rzetelnie tworząc teksty na stronie gdzie mogłem umieściłem linki do mojej strony może ze 20 nie więcej - dzisiaj mam na większość fraz związanych z tym co robię na top 5 wiele na top 10 i niewiele dalej
jestem przekonany jeśli chodzi o roboty wyszukiwarek że dążeniem ich autorów jest sztuczna inteligencja pomijając słowo sztuczna to jedunie można ją przebić albo czystą prawdą albo inteligencją a nie trickami czy przekrętami
patrzcie jak waszą stronę z ocenił by człowiek fachowiec pod wzgledem treści konstrukcji itd.
myślę że jest to sposób
|
j.ogorek |
|
2008-03-27 23:27 |
89.79.39.58 / chello089079039058.chello.pl |
1. nie słyszałem nigdy takich głosów...
2. ok
3. o takich majstrach też nie słyszałem ;)
4. ok
5. owszem, ale czasem warto - lepsza i szybsza indeksacja
6. ok
7. bzdura!
8. pośrednio tak, ale serwis z codziennymi nowymi wiadomościami to serwis dużo bardziej wartościowy od serwisu, który "umarł" 8 lat temu
9. no, nie muszą
10. masło maślane
11. ok
12. bez przesady ;) ale w sumie zależy o jakiej "zbyt dużej ilości" mówimy
13. zależy od konkurencyjności! dobrze wypozycjonować to można stronę bez konkurencji, gdy takowa jest to co jakiś czas trzeba poprawiać pozycje, lub jeśli konkurencja jest większa to trzeba nad stroną pracować i monitorować cały czas
14. bzdura! każda profesjonalna firma wie, że każda pozycja jest osiągalna w odpowiednim czasie i przy odpowiednio wysokiej inwestycji
15. "kilka dodatkowych punktów"? ;)
16. ukrytemu tekstowi mówimy nie! ale mało widoczny tekst w stopce (ciut mniejsza czcionka + odpowiednio dobrany kolor) jest już ok!
17. ok
18. ok
19. bzdura! pomagają zawsze, tylko trzeba umieć z nich korzystać
20. z lekkimi wyjątkami, każdy, ale wiadomo - link linkowi nie równy |
Daniel Częstki |
|
2008-03-23 08:34 |
83.238.116.6 / 83.238.116.6 |
Niestety z podanej listy obalonych mitów kilka nie jest mitami. Pozdrawiam. |
|