Administracja serwerami Linux, Outsourcing IT
Strona główna » Warto przeczytać » Artykuły o pozycjonowaniu » Podwójne przekierowanie 301

Podwójne przekierowanie 301

Marcin Musiolik [SEMGuru]

Stałe przekierowanie, zwane także przekierowaniem 301, jest doskonale znane większości webmasterów. Jeżeli zmieniasz adres internetowy swojej strony, to dzięki przekierowaniu 301 podpowiesz Google, że będzie ona teraz na stałe dostępna pod nowym adresem. Google będzie więc traktował nowy adres jako właściwy dla Twojej strony. Dodatkowo, wartość wszystkich linków, które wskazują na stary adres zostanie przeniesiona na nowy.

Czasami może pojawić się potrzeba zrobienia podwójnego (lub nawet kilkukrotnego) przekierowania. Powody ku temu mogą być różne. Np. załóżmy, że w przeszłości zrobiłeś przekierowanie 301 z abc.pl/strona1.html na abc.pl/strona2.html. Teraz stworzyłeś nową stronę abc.pl/strona3.html i chcesz aby abc.pl/strona2.html stale na nią przekierowywał. W takim wypadku Google po natrafieniu na strona1.html zostanie przeniesiony na strona2.html, a następnie zostanie przeniesieniony na strona3.html.

Na Google Groups pojawiła się dyskusja, czy podwójne (lub kilkukrotne) przekierowania nie stwarzają dla Google problemu z rozpoznaniem, który adres jest właściwy dla danej strony. Pracownik Google odpowiedział, że wyszukiwarka bez problemu rozpozna odpowiedni adres, ale może zająć to więcej czasu niż w przypadku pojedyńczego przekierowania. Ile czasu więcej? Tego niestety nie zdradził, ale zaznaczył, że im więcej przekierowań tym ten czas jest dłuższy.

SERoundtable rekomenduje, by w takim przypadku zrobić przekierowanie bezpośrednio z pierwotnego adresu na ostateczny (w naszym przykładzie strona1.html przekierowywałaby więc na strona3.html). Pamiętaj także o tym, by inne strony przekierować na ostateczny adres (strona2.html wskazuje już na strona3.html, ale jeżeli w łańcuszku byłoby więcej stron, to ważne aby każda z nich przekierowywała na ostateczny adres).

źródło: SEMGuru.pl
Czy artykuł okazał się pomocny?
Komentarze do artykułu
Opinie użytkowników
"Jak dla mnie ta strona była objawieniem... Jako właścicielka strony wiedziałam co nieco o pozycjonowaniu, jednak dopiero tutaj mogę śledzić na bieżąco pracę osoby pozycjonującej moją stronę. W końcu też mogę śledzić efekty i nikt nic mi już nie wmówi ;) W końcu bez problemu, że się zbłaźnię niewiedzą, mogę wskazać braki i błędy jakie są na mojej stronie... [...] Wszystko mogę sprawdzić, pozaglądać do konkurencji bez konieczności zaglądania na ich strony ..."
Agnieszka Michałek - właścicielka Aglos.pl
Co warto wiedziec?
Czy wiesz, że warto jest pisać słowa kluczowe z błędami?
Niektórzy dobierając słowa kluczowe budują je na zasadzie słowo wpisane prawidłowo + słowo z błędem ortograficznym, np. telefon komórkowy i telefon komurkowy.
Taki zabieg jest związany z częstymi błędami popełnianymi przez osoby korzystające z wyszukiwarki. To że ktoś ma dysleksję to nie oznacza, że nie może zostać Twoim klientem.
Narzedzia TwojaPozycja.pl
Wystarczy że podasz słowo kluczowe, a system pokaże CI co konkurencja ma w swoich meta tagach.
Twoja subskrypcja - zapisz się
Chcesz otrzymywać informację na e-mail o ciekawostkach związanych z naszym projektem? Podaj swój adres e-mail.
Poleć stronę Znajomemu
Jeśli uważasz, że warto, polecić nasz projekt swoim znajomym, podaj adres e-mail i swoje imię.
Strona główna
Regulamin
Polityka prywatności
Ile to kosztuje
Kontakt
Copyright © 2007 - 2024 Infron.pl