Podwójne przekierowanie 301
Marcin Musiolik [SEMGuru]
Stałe przekierowanie, zwane także przekierowaniem 301, jest doskonale znane większości webmasterów. Jeżeli zmieniasz adres internetowy swojej strony, to dzięki przekierowaniu 301 podpowiesz Google, że będzie ona teraz na stałe dostępna pod nowym adresem. Google będzie więc traktował nowy adres jako właściwy dla Twojej strony. Dodatkowo, wartość wszystkich linków, które wskazują na stary adres zostanie przeniesiona na nowy.
Czasami może pojawić się potrzeba zrobienia podwójnego (lub nawet kilkukrotnego) przekierowania. Powody ku temu mogą być różne. Np. załóżmy, że w przeszłości zrobiłeś przekierowanie 301 z abc.pl/strona1.html na abc.pl/strona2.html. Teraz stworzyłeś nową stronę abc.pl/strona3.html i chcesz aby abc.pl/strona2.html stale na nią przekierowywał. W takim wypadku Google po natrafieniu na strona1.html zostanie przeniesiony na strona2.html, a następnie zostanie przeniesieniony na strona3.html. Na Google Groups pojawiła się dyskusja, czy podwójne (lub kilkukrotne) przekierowania nie stwarzają dla Google problemu z rozpoznaniem, który adres jest właściwy dla danej strony. Pracownik Google odpowiedział, że wyszukiwarka bez problemu rozpozna odpowiedni adres, ale może zająć to więcej czasu niż w przypadku pojedyńczego przekierowania. Ile czasu więcej? Tego niestety nie zdradził, ale zaznaczył, że im więcej przekierowań tym ten czas jest dłuższy. SERoundtable rekomenduje, by w takim przypadku zrobić przekierowanie bezpośrednio z pierwotnego adresu na ostateczny (w naszym przykładzie strona1.html przekierowywałaby więc na strona3.html). Pamiętaj także o tym, by inne strony przekierować na ostateczny adres (strona2.html wskazuje już na strona3.html, ale jeżeli w łańcuszku byłoby więcej stron, to ważne aby każda z nich przekierowywała na ostateczny adres).
źródło: SEMGuru.pl
|
|
jeśli znalazłeś ciekawy link dotyczący pozycjonowania
Dlatego też warto na stronie ważne teksty, które zawierają słowa kluczowe zawierać w znacznikach nagłówka.
Pamietaj o tym, aby z tym nie przesadzać, gdyż możesz uzyskać efekt odwrotny od spodziewanego.