Administracja serwerami Linux, Outsourcing IT
Strona główna » Warto przeczytać » Najczęstsze błędy które popełniasz w marketingu internetowym

Najczęstsze błędy które popełniasz w marketingu internetowym

Marcin Łukiańczyk [kijan]

Powyższy artykuł nie jest idealnym artykułem, który powie Ci czego nie należy robić w kampaniach SEO, czy w ogólnym marketingu internetowym dotyczącym Twojej strony. Będzie on jednak naświetlał pewne kwestie dotyczące spraw o których mógłbyś nawet nie pomyśleć, a jednak warto jest je wziąć pod uwagę.

Każdy zdobywając nowe umiejętności robi jakieś błędy. Pamiętajmy, że nawet najlepsi w podstawowych obszarach potrafią popełniać błędy. W przypadku SEO jest podobnie. Nie ma tutaj wyjątków. Unikając podstawowych błędów będziesz w stanie wyprzedzić konkurencję.

Jeśli jesteś początkującym pozycjonerem (wiem, że to duże słowo :) ), czytając ten artykuł możesz uczyć się na błędach innych osób. Jeśli natomiast masz już pewien bagaż doświadczeń za sobą i nigdy nie zrobiłeś takich błędów to nie czuj się taki pewny, zawsze mógłbyś je popełnić.
Na pewno artykuł nie będzie zawierał wszystkich błędów, które można popełnić zajmując się pozycjonowaniem i ogólnym marketingiem w sieci, gdyż nie starczyło by na to miejsca. Chciałbym jedynie wspomnieć o kilku podstawowych.

Twoje błędy pozycjonowania mogą być odczuwalne przez Ciebie w sposób namacalny (inwestujesz pieniądze w reklamę i nie masz odpowiednich zwrotów) jak również nie namacalny (tracisz ruch na stronie). Problem polega na tym, że prawie wszystkie czynniki SEO mogą być sprzyjająca, to w przypadku najczęściej popełnianych błędów, może okazać się, że są one tak duże, że niwelują one całą pozytywną pracę.

Przed zdradzeniem Tobie pewnych sekretów związanych z pomyłkami, chciałbym uczulić Ciebie na pewną kwestię. Pamiętaj o tym, że co pewien czas silniki wyszukiwarek zmieniają się pod względem algorytmów wyszukiwania, jednakże najważniejszym czynnikiem jest zawsze CONTENT. Czyli treść Twojej strony "jest królem" i nic tego nie przebije pod względem stałości w pozycjonowaniu i czynników wywierających wpływ na wyszukiwarkę. Jako jeden z przykładów podam Ci pierwszą lepszą nazwę, która mi przyszła do główy pisząc ten artykuł.


Co może być bardziej nietrafione niż zły dobór domeny ?

Podstawowym błędem jakim możesz popełnić w początkowym stadium tworzenia strony jest wybór złej domeny. Tak naprawdę dla wyszukiwarki nie ma większego znaczenia jaką nazwę ma Twoja domena, dla niej liczy się treść na stronie. Natomiast w przypadku Twoich potencjalnych użytkowników / klientów jest to bardzo ważny czynnik decydujący o tym, czy ktoś wróci do Ciebie za jakiś czas, czy też nie.
Możesz powiedzieć "OK, to od czego mam zacząć?" Bardzo ważne w przypadku dobrego doboru nazwy jest prostota w jej wymowie i piśmie. Staraj się wybierać taką nazwę, aby podając jej adres przez telefon, była w stanie ją zanotować bez błędów.

2be

Super prosta nazwa na pierwszy rzut oka (oczywiście domena jest zajęta). Analizując ten przykład, wyobraź sobie, że podajesz ten adres dla kolegi. Jest super jeśli zna on angielski, a co w przypadku kiedy nie. Jak będziesz tłumaczył, że najpierw musi wpisać "DWA", potem "Beeee" i jeszcze "Eeee". Jeśli nie wytłumaczysz tego "łopatologicznie" wówczas może okazać się że ktoś wyląduje na stronie "tubi" i będzie to zupełnie inna branża niż zamierzona.

Jeśli na wstępnym etapie analiz uda Ci się wyeliminować podobne przykłady wielu wymyślonych przez Ciebie nazw dla domeny, to możesz czuć się o krok bliżej do zwycięstwa w rywalizacji z konkurencją.

Jak już wybierzesz domenę i ją zakupisz to trzymaj się ogólnych zasad związanych z dalszą analizą. http://twojapozycja.pl , www.twojapozycja.pl , http://www.twojapozycja.pl/index.php widząc to wybierasz jeden link i już jesteś na stronie, dla Ciebie może nie robić różnicy to, że przez każdy z nich dostaniesz się na stronę serwisu TwojaPozycja.pl. W przypadku google, wyszukiwarka widzi te trzy adresy jako trzy różne strony, które mają powielony Content. Zaczyna się robić bałagan, który może spowodować zablokowanie Twojej strony przez wyszukiwarkę za powielanie tręsci na wielu stronach, a tego byś przecież nie chciał.Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie odpowiedniego przekierowania dla domen, tak by wybrać jedną główną domenę i nią wszędzie promować. W specjalnych narzędziach dla webmasterów w google, masz możliwość wybrania domeny wiodącej, która będzie pokazywała się przy wynikach wyszukiwania.

Następnym błędem często popełnianym przez właścicieli jest problem z płatnością. Wyobraź sobie sytuację, zapomnisz zapłacić za domenę np. 100 zł. Później może odbić Ci się to niezłą czkawką, gdyż aby ją odkupić od łowców będziesz musiał to zrobić za kilka lub kilkanaście tysięcy. Więc uważaj i pamiętaj o przedłużaniu domeny.

Bardzo często popełnianym błędem jest zakup domeny nie z tą końcówką, którą rynek od nas wymaga. Wymyślasz chwytliwą nazwę i kupujesz nazwę dla siebie końcówką np. waw.pl , info, biz zamiast pl i com.pl, które w Polsce są najczęściej wykorzystywane. W momencie kiedy te domeny będą wolne, ktoś może je podkupić i przejąć część ruchu skierowaną na Twoją stronę, gdyż kto się spodziewał, że duży serwis zamiast stać na domenie PL będzie widoczny pod domeną z waw.pl . Kupując domenę dobrze jest zabezpieczyć się w postaci wykupienia wielu końcówek, aby mieć pewność, że wszystkie prowadzą do Twojej strony.

Zły rodzaj "ujawniania się"

Kiedy mówię o złym sposobie ujawnienia się, to nie mam na myśli złego rozgłosu, tylko wyciekanie ważnych danych bez Twojej wiedzy. Korzystając z darmowych CMSów dostępnych do ściągnięcia z sieci należy pamiętać, aby zabezpieczyć najważniejsze katalogi w których przechowujemy informacje na których nam zależy. W wielu przypadkach, też musimy uważać na wychodzące co pewien czas aktualizacje, które łatają dziury w systemie, umożliwiające przejęcie kontroli nad systemem.

Dobrym przykładem wycieku ważnych informacji może być temat wyborów prezydenta i sondaży, które TVN udostępniło na swojej stronie dużo wcześniej niż prawo na to zezwalało. Wystarczył moment nieuwagi, aby ktoś podejrzał informacje i mógł wywołać skandal. Dobrze w takim przypadku zabezpieczać takie informacje aby dostęp do nich miały osoby znające hasło, bądź udzielać dostęp z określonych adresów IP.

Jeśli na swojej stronie przechowujesz ważne dane osobowe, musisz pamiętać aby je w odpowiedni sposób zabezpieczyć. Wyciek danych innych użytkowników, może zostać wykorzystane przeciwko Tobie, dzięki czemu konkurencja może znaleźć sobie nową bazę klientów, których już dużo łatwiej będzie przejąć, mając ich adres.

Synchronizacja danych na Twojej stronie, również ma duże znaczenie. Wyobraź sobie false start w przypadku wprowadzania nowego produktu na rynek. Planujesz dużą kampanią reklamową, wszystko zaplanowane. A tu, jeden z Twoich pracowników przypadkiem upublicznia informacje na stronie www, na kilka dni przed ostatnią reklamą, która mówi o tym co tak naprawdę firma wprowadza na rynek.Odzew wówczas klientów jest dużo mniejszy, gdyż jeszcze nie przekonali się do "nowego" a znając efekt finalny już nie są zainteresowani.


Obsługa Twoich klientów

Dla każdego z nas zdarza się wpisać błędny adres strony www, najbardziej denerwuje nas to, kiedy wprowadzony adres URL, który był wcześniej działający, a teraz nie działa. Najmniej przyjemnym efektem zderzenia z rzeczywistością jest pojawiająca się "schludna i oklepana" strona z informacją "404 Not Found...". W momencie otrzymania takiej informacji nasz potencjalny klient może dojść do wniosku, że poszukiwana przez niego strona już nie istnieje i usunie nas ze swojej "pamięci" idąc dalej, do konkurencji, a tego przecież byśmy nie chcieli.

Minimalnym wymogiem zaprojektowania takiej strony, to zwykły tekst ze słowem "przepraszam", który umożliwi osobie przejście na inną stronę serwisu taka by klient nie poszedł do konkurencji.

Dodatkowym, bardzo ważnym czynnikiem na stronie jest jej użyteczność i wygoda w poruszaniu się po niej tzw. webusability. Czy np. linki na Twojej stronie opisują co się stanie po kliknięciu w niego, czy masz tzw. "Breadcrumbs" czyli ścieżkę okruszków oznaczającą miejsce w serwisie, gdzie w chwili obecnej znajduje się użytkownik. Czy kolory i pozostałe elementy strony są prawidłowo usytuowane itp. Ale szczegóły takich informacji to już powinien posiadać Twój projektant serwisu.

Warto jest zawsze dokonać pewnej segregacji informacji i po katalogować je, tak by użytkownik miał krótszą drogę dotarcia do celu. Ważne jest to aby dojście do konkretnego towaru na stronie odbywało się np. poprzez kilka ścieżek, które klienta poprowadzą tam gdzie chcemy tj. do zakupu.
Użytkownik "A" woli wybrać producenta, gdyż jest do niego przyzwyczajony, a następnie wybierać kategorię i w ten sposób odnajduje ofertę, która jego interesuje.
Użytkownik "B" jest natomiast osobą, która jeszcze nie miała możliwości poznania oferowanych przez Ciebie producentów, dlatego na początku wybierze kategorię, a dopiero potem możesz jemu pomóc wybrać producenta aby w ten sposób trafił do towaru, który
mu polecasz.

Mając przemyślaną stronę zwiększasz szanse na to, że twój "współczynnik odrzuceń" będzie znikomy, co oznacza, że po obejrzeniu pierwszej strony na którą użytkownik wszedł, zainteresuje się czymś, aby na niej pozostać.


Mam nadzieję, że udało mi się przedstawić kilka błędów, które warto jest wyeliminować w momencie kreowania wizerunku w sieci i pozycjonowania strony. Pamiętaj im więcej osób będzie wypowiadało się pozytywnie o Twojej stronie, tym większy sukces odniesiesz.

 

Pisząc ten artykuł czerpałem inspirację z lektury Terri Wells'a

"Don`t Make These Common SEO Mistakes!"

źródło: http://www.seochat.com/
Czy artykuł okazał się pomocny?
Komentarze do artykułu
Opinie użytkowników
"Jak dla mnie ta strona była objawieniem... Jako właścicielka strony wiedziałam co nieco o pozycjonowaniu, jednak dopiero tutaj mogę śledzić na bieżąco pracę osoby pozycjonującej moją stronę. W końcu też mogę śledzić efekty i nikt nic mi już nie wmówi ;) W końcu bez problemu, że się zbłaźnię niewiedzą, mogę wskazać braki i błędy jakie są na mojej stronie... [...] Wszystko mogę sprawdzić, pozaglądać do konkurencji bez konieczności zaglądania na ich strony ..."
Agnieszka Michałek - właścicielka Aglos.pl
Co warto wiedziec?
Czy wiesz że od 3 wrzesnia 2007 możesz kupić domenę na testy?
Od 3 września 2007 można już u niektórych ISP zakupić na okres testowy domeny tzw. "Domain Name Tasting".
Pytasz: "Po co?" Nie chesz, nie musisz, ale sądzę, że warto czasami sprawdzić czy domena ma "dobrą klikalność"
Narzedzia TwojaPozycja.pl
Podając adres www dowiesz się na ilu stronach i gdzie jest on umieszczony.
Twoja subskrypcja - zapisz się
Chcesz otrzymywać informację na e-mail o ciekawostkach związanych z naszym projektem? Podaj swój adres e-mail.
Poleć stronę Znajomemu
Jeśli uważasz, że warto, polecić nasz projekt swoim znajomym, podaj adres e-mail i swoje imię.
Strona główna
Regulamin
Polityka prywatności
Ile to kosztuje
Kontakt
Copyright © 2007 - 2024 Infron.pl