Administracja serwerami Linux, Outsourcing IT
Strona główna » Warto przeczytać » Podwójne przekierowanie 301

Podwójne przekierowanie 301

Marcin Musiolik [SEMGuru]

Stałe przekierowanie, zwane także przekierowaniem 301, jest doskonale znane większości webmasterów. Jeżeli zmieniasz adres internetowy swojej strony, to dzięki przekierowaniu 301 podpowiesz Google, że będzie ona teraz na stałe dostępna pod nowym adresem. Google będzie więc traktował nowy adres jako właściwy dla Twojej strony. Dodatkowo, wartość wszystkich linków, które wskazują na stary adres zostanie przeniesiona na nowy.

Czasami może pojawić się potrzeba zrobienia podwójnego (lub nawet kilkukrotnego) przekierowania. Powody ku temu mogą być różne. Np. załóżmy, że w przeszłości zrobiłeś przekierowanie 301 z abc.pl/strona1.html na abc.pl/strona2.html. Teraz stworzyłeś nową stronę abc.pl/strona3.html i chcesz aby abc.pl/strona2.html stale na nią przekierowywał. W takim wypadku Google po natrafieniu na strona1.html zostanie przeniesiony na strona2.html, a następnie zostanie przeniesieniony na strona3.html.

Na Google Groups pojawiła się dyskusja, czy podwójne (lub kilkukrotne) przekierowania nie stwarzają dla Google problemu z rozpoznaniem, który adres jest właściwy dla danej strony. Pracownik Google odpowiedział, że wyszukiwarka bez problemu rozpozna odpowiedni adres, ale może zająć to więcej czasu niż w przypadku pojedyńczego przekierowania. Ile czasu więcej? Tego niestety nie zdradził, ale zaznaczył, że im więcej przekierowań tym ten czas jest dłuższy.

SERoundtable rekomenduje, by w takim przypadku zrobić przekierowanie bezpośrednio z pierwotnego adresu na ostateczny (w naszym przykładzie strona1.html przekierowywałaby więc na strona3.html). Pamiętaj także o tym, by inne strony przekierować na ostateczny adres (strona2.html wskazuje już na strona3.html, ale jeżeli w łańcuszku byłoby więcej stron, to ważne aby każda z nich przekierowywała na ostateczny adres).

źródło: SEMGuru.pl
Czy artykuł okazał się pomocny?
Komentarze do artykułu
Opinie użytkowników
"Odkąd zacząłem zajmować się amatorsko pozycjonowaniem swojego serwisu, strona a raczej narzędzie TwojaPozycja.pl stało się dla mnie niezbędne. [...] W jednym miejscu mogę sprawdzić wszystkie interesujące mnie zagadnienia. PR, pozycje słów kluczowych i ilość linków to przy porannej kawie obowiązkowa lektura ... "
Tomasz Stańczyk właściciel serwisu ArsGranit.pl
Co warto wiedziec?
Czy wiesz że keywords, description i title to nie wszystko?
Jeśli myślałeś, że dodając słowa kluczowe w meta tagach i wplatając je w description i title uzyskasz dobre wyniki to się grubo myliłeś. Dla wyszukiwarek jest bardzo ważne to co znajduje się w treści Twojej strony, a nie tylko to co wstawiłeś w meta tagach. Meta tagi można sfałszować, natomiast treść na stronie już oznacza konkretną zawartość strony.
Narzedzia TwojaPozycja.pl
Wystarczy podać adres strony www, aby system sam sprawdził jej słowa kluczowe i podał wyniki dotyczące pozycji w wyszukiwarce.
Twoja subskrypcja - zapisz się
Chcesz otrzymywać informację na e-mail o ciekawostkach związanych z naszym projektem? Podaj swój adres e-mail.
Poleć stronę Znajomemu
Jeśli uważasz, że warto, polecić nasz projekt swoim znajomym, podaj adres e-mail i swoje imię.
Strona główna
Regulamin
Polityka prywatności
Ile to kosztuje
Kontakt
Copyright © 2007 - 2024 Infron.pl